ΔΙΑΦΟΡΑ

Σε Γερμανία, Αυστραλία, Κίνα ταξιδεύουν τα ελληνικά κρασιά το 2016

Share

Με αγορές στόχους τον Καναδά, τη Γερμανία, την Κίνα και την Αυστραλία συνεχίζονται σταθερά και το 2016 οι ενέργειες προβολής για το ελληνικό κρασί σε όλο τον κόσμο, ενώ όπως μας δηλώνει η κα Σοφία Πέρπερα, Διευθύντρια του Γραφείου Οίνου της Βορείου Αμερικής, φέτος θα προστεθούν επιπλέον δράσεις που θα απευθύνονται προς τους καταναλωτές.

Για φέτος ετοιμάζεται και στον Καναδά η καταναλωτική φιλανθρωπική εκδήλωση που έγινε για πρώτη φορά μια στην αγορά της Νέας Υόρκης, η οποία συνδύαζε το κρασί με τη γαστρονομία και τον πολιτισμό. Η εκδήλωση αυτή είχε τεράστια επιτυχία και είχε γίνει sold out πολλές μέρες πριν την εκδήλωση ενώ τα έσοδά της διατέθηκαν στην φιλανθρωπική οργάνωση “Μπορούμε στην Ελλάδα”. Στα σχέδια για την προώθηση του ελληνικού κρασιού είναι να ενταθεί η προσπάθεια στην αγορά της Γερμανίας που αποτελεί τη Νο1 αγορά για το ελληνικό κρασί αλλά για την οποία είναι απαραίτητο να βελτιωθεί η εικόνα του ελληνικού κρασιού. Η ΕΔΟΑΟ πρόκειται επίσης να διοργανώσει ενέργειες για το ελληνικό κρασί στις αγορές της Κίνας και της Αυστραλίας.

Σε σχέση με τα κρασιά που ξεχωρίζουν η Σαντορίνη αποτελεί την πιο δημοφιλή οινική περιοχή της Ελλάδας. Τα λευκά κρασιά της Σαντορίνης συγκαταλέγονται ανάμεσα στα ποιοτικότερα λευκά κρασιά του κόσμου. Για πρώτη φορά σε άρθρο του Conde Nast Traveller η Σαντορίνη συμπεριλήφθηκε ανάμεσα στους 9 πιο δημοφιλείς οινικούς προορισμούς στον κόσμο. Όπως τονίζει η κα Πέρπερα «αυτή ήταν η πρώτη φορά που κάποια περιοχή της Ελλάδας αναγνωρίζεται ως οινικός και όχι ως τουριστικός προορισμός και μάλιστα από ένα από τα γνωστότερα τουριστικά μέσα και ανάμεσα σε μόλις 9 άλλες περιοχές.

Μετά τη Σαντορίνη που αναγνωρίζεται ως οινικός προορισμός, η αγορά της Β. Αμερικής δείχνει την προτίμησή της στο Ξινόμαυρο και μετά στο Αγιωργίτικο, το Μοσχοφίλερο και τη Μαλαγουζιά. Ποια όμως από τα ελληνικά κρασιά είναι ανερχόμενα; «Ως περιοχή πιστεύω ότι σύντομα η Κρήτη πρόκειται να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον της αγοράς ενώ μεγάλες προοπτικές περαιτέρω αναγνώρισης βλέπω και για τη Ρομπόλα της Κεφαλονιάς», σημειώνει η κα Σοφία Πέρπερα, αφού η υποδοχή που γίνεται στα ελληνικά κρασιά το εξωτερικό παραμένει θερμή. Διευθύντρια της εταιρείας Αll about Greek wine και υπεύθυνη για το πρόγραμμα προβολής στη Βόρεια Αμερική, όπως μας λέει όταν ξεκινήσαμε το 2003 «ελάχιστοι γνώριζαν τι θα πει ελληνικό κρασί και δεν γινόταν καμία συλλογική ενέργεια προβολής, σε αντίθεση με όλες τις άλλες οινοπαραγωγικές χώρες του κόσμου».«Έφτιαξα ένα σχέδιο προώθησης, με δική μου πρωτοβουλία και προσέγγισα κάποια ελληνικά οινοποιεία για να συμμετάσχουν και να το χρηματοδοτήσουν».

«Σήμερα, παρά τα όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα γενικότερα αλλά και την πολύ αρνητική εξέλιξη της επιβολής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο κρασί από 1η Ιανουαρίου 2016 στην αγορά της Βορείου Αμερικής πηγαίνουμε πολύ καλά! Αντίθετα με τα ιδιαίτερα αρνητικά δημοσιεύματα για την Ελλάδα το ελληνικό κρασί υποστηρίχθηκε από τον εξειδικευμένο οινικό και γαστρονομικό Τύπο αλλά και τον mainstream ενώ εντύπωση μας έκανε το πλήθος δημοσιευμάτων στα σημαντικότερα οικονομικά μέσα όπως Bloomberg, Forbes, Wall Street Journal ενώ οι New York Times συνέχισαν την θετική τους κάλυψη στο ελληνικό κρασί. Μόνο από Ιανουάριο έως Ιούλιο 2015 η δημοσιότητα που συγκέντρωσε το ελληνικό κρασί ξεπέρασε το 1 δις impressions!!»

Το ξεκίνημα

Η καμπάνια προβολής του ελληνικού κρασιού ξεκίνησε πριν 12 χρόνια αρχικά ως ιδιωτική πρωτοβουλία ενώ από το 2007 και μετά υλοποιείται από την Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου. Στόχος της ΕΔΟΑΟ ήταν να τοποθετηθεί η Ελλάδα στον παγκόσμιο οινικό χάρτη και να δημιουργηθεί εικόνα αξίας για το ελληνικό κρασί. Μετά από στοχευμένες ενέργειες και ένα σχέδιο marketing που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της αγοράς το ελληνικό κρασί πλέον αναγνωρίζεται στην αγορά της Βορείου Αμερικής. Αξίζει να αναφερθεί ότι το 2014 εκπονήθηκε μελέτη από ανεξάρτητη Αμερικανική εταιρεία στο πλαίσιο της οποίας πραγματοποιήθηκε δημοσκόπηση στις σημαντικότερες πόλεις των ΗΠΑ για το ελληνικό κρασί. Σύμφωνα με την δημοσκόπηση το 79% των καταναλωτών γνώριζε το ελληνικό κρασί ενώ το 14% είχε δοκιμάσει ελληνικό κρασί μέσα στους 3 μήνες που προηγήθηκαν της δημοσκόπησης.

Τί λένε όμως οι ξένες εφημερίδες για το ελληνικό κρασί;

«Ωδή στα λευκά ελληνικά κρασιά» ήταν ο τίτλος εκτενούς αφιερώματος της Wall Street Journal, που εκθείαζε το Ασύρτικο, τη Μαλαγουζιά και το Μοσχοφίλερο. Στο ίδιο κλίμα, οι New York Times έπλεξαν το εγκώμιο του Ασύρτικου, συγκρίνοντας τη σαντορινιά ποικιλία με τα φημισμένα Sancerre και Chablis. «Κατά μάλλον ειρωνικό τρόπο, μία από τις χειρότερες οικονομικές περιόδους για την Ελλάδα συμπίπτει με μία από τις πιο ακμαίες για τα κρασιά της», έγραψε το Forbes. «Βοηθήστε την ελληνική οικονομία… πίνοντας», προέτρεψε τους αναγνώστες του το Βloomberg.

Πηγή

To Top