ΔΙΑΦΟΡΑ

Ελληνικά αποστάγματα: Επένδυση σε ποιότητα, επικοινωνία και εμφάνιση

Share

H παγκόσμια bartending σκηνή βιώνει μια περίοδο στροφής στην αξιοποίηση τοπικών αποσταγμάτων, με το φαινόμενο να είναι έντονο και στη χώρα μας, λόγω της πληθώρας διαθέσιμων επιλογών.
Τα ελληνικά αποστάγματα γίνονται όλο και πιο ποιοτικά, καινοτόμα, «νεανικά» και ανανεώνονται τόσο σε επίπεδο γεύσης όσο και σε επίπεδο branding & design, με το κοινό να τα επιλέγει για κατ’ οίκον κατανάλωση, αλλά και στην έξοδό του. Στην αφετηρία της σεζόν όπου έχουν την τιμητική τους, το καλοκαίρι, η επικαιρότητα καταγράφει λανσαρίσματα και τάσεις τόσο σε επίπεδο προϊόντων, όσο και θεσμικών εξελίξεων. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων & Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ), το 70% της ελληνικής παραγωγής ποτών είναι αλκοολούχα με Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη.

Νέα λανσαρίσματα
Στα πιο πρόσφατα λανσαρίσματα της κατηγορίας περιλαμβάνεται η πρώτη οικογένεια μονοποικιλιακών αποσταγμάτων από το Τσίπουρο Δεκαράκι. Συγκεκριμένα, δίπλα από το Μοσχάτο Τυρνάβου, το Δεκαράκι καλωσορίζει δύο νέα μονοποικιλιακά αποστάγματα, τη Μαλαγουζιά και το Ροδίτη, τα οποία παράγονται χωρίς γλυκάνισο και με αλκοολικό βαθμό 40% Vol. Σε επίπεδο εμφάνισης και συσκευασίας, η Lidl λάνσαρε τα brands ούζου και τσίπουρου «Ακταίον» και «Α ΜΕ Τ Ρ Ο» με νέα εμφάνιση, ενώ η καλαματιανή ποτοποιία Π. Κωστέας ανέθεσε στην Brand Value τη μελέτη και τον σχεδιασμό της νέας σειράς προϊόντων «Λικεράκι».

Η Red Design Consultants απέσπασε πρόσφατα δύο βραβεία για τον σχεδιασμό της συσκευασίας του Metaxa Grande Fine, και συγκεκριμένα Χρυσό Βραβείο Α’ Design Award και Χρυσό Βραβείο German Design Award 2018. Έδαφος κερδίζουν και τα λικέρ με μαστίχα Χίου, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Επενδύοντας στην άριστη ποιότητα, δίνουν παράλληλα μεγάλη έμφαση και στη συσκευασία. Ενδεικτικά, την επένδυση στη μαστίχα φανερώνουν τα προϊόντα Skinos, Mastic Tears, Ψυχής, Finest Roots και M Dry Mastiha.

Εντατικοποίηση της επικοινωνίας
Το καλοκαίρι αποτελεί την εποχή με τη μεγαλύτερη κατανάλωση στα αποστάγματα, γεγονός που συνεπάγεται και εντονότερη επικοινωνία. Σε αυτό το πλαίσιο, στον «αέρα» βρίσκεται η νέα τηλεοπτική καμπάνια του Ούζου Πλωμαρίου Ισιδώρου Αρβανίτου, σε ιδέα και υλοποίηση της Pollen Advertising. Πρόκειται για μια καμπάνια γεμάτη ήλιο και γαλανή θάλασσα που αποτυπώνει όλα όσα σημαίνει το ελληνικό καλοκαίρι, με μήνυμα «Ραντεβού στον Ήλιο». Η καμπάνια περιγράφει τις όμορφες στιγμές που μπορεί να χαρίσει στην παρέα ένα αναπάντεχο, αυθόρμητο Ραντεβού στον Ήλιο με Ούζο Πλωμαρίου.

Η Pollen επιμελήθηκε και την πρώτη τηλεοπτική καμπάνια του Ούζου Ματαρέλλη, παραδοσιακό απόσταγμα από τη Λισβόρι της Λέσβου με αρωματικό βιολογικό γλυκάνισο και μέλι. Η καμπάνια του Ούζου Ματαρέλλη περιγράφει με χιουμοριστικό τρόπο οικείες εικόνες της καθημερινότητάς μας, αγαπημένες συνήθειες της παρέας σε ένα ταβερνάκι με εκλεκτό ούζο και μεζέδες, προβάλλοντας ότι μόλις το πιείς δεν ξεχνάς το σχήμα του μπουκαλιού του, ούτε το όνομά του.

Με μια νέα, καλοκαιρινή digital και outdoor καμπάνια το Ούζο 12 προσκαλεί το κοινό να κρατήσει, αυτό το καλοκαίρι, μόνο την ουσία και να αφιερώσει περισσότερο χρόνο σε εκείνους που το αξίζουν περισσότερο. Η καμπάνια χρησιμοποιεί χαρακτηριστικές εικόνες της Ελλάδας, με έντονη συναισθηματική αξία που φέρνουν όμορφους και δυνατούς συνειρμούς. Η νέα καμπάνια υπογράφεται δημιουργικά από την Bold Ogilvy.

Προκλήσεις και ευκαιρίες για το ελληνικό απόσταγμα
Η μεγάλη εξωστρέφεια και η διαρκής ενίσχυση των εξαγωγών προσφέρουν διέξοδο στις ελληνικές ποτοποιίες προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις απώλειες της εγχώριας αγοράς, λόγω της μείωσης της κατανάλωσης και της γιγάντωσης του λαθρεμπορίου. Αυτό είναι ένα από τα συμπεράσματα της ημερίδας που διοργάνωσε ο ΣΕΑΟΠ την Δευτέρα 4 Ιουνίου. Οι βασικοί πυλώνες στους οποίους εστιάζει τις προσπάθειές του ο ΣΕΑΟΠ, είναι ο σταδιακός εξορθολογισμός του ΕΦΚΟΠ, η αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου, η έμφαση στην ανάπτυξη επώνυμων προϊόντων και η προστασία της υγείας του καταναλωτή. Όπως τόνισε ο Νίκος Καλογιάννης, ο κλάδος, παρά τις δυσκολίες, έχει μεγάλες δυνατότητες. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι προκλήσεις είναι πολλές, όπως η υπερφορολόγηση και η αλλαγή του Κανονισμού των Αλκοολούχων Ποτών της ΕΕ.

Μεγάλος πρωταγωνιστής το ούζο
Όπως επισημαίνει ο Νίκος Καλογιάννης, Πρόεδρος του ΣΕΑΟΠ, πρωταγωνιστής του κλάδου είναι το ούζο, με μερίδιο επί της παραγωγής που φτάνει το 64% στο σύνολο όλων των ποτών που παράγουμε στη χώρα μας. Όσον αφορά στην εξωστρέφεια του κλάδου, ο ίδιος ανέφερε στο Daily Fax: «Οι εξαγωγές των προϊόντων, κατευθύνονται κυρίως σε χώρες με έντονο το στοιχείο της ελληνικής διασποράς, όπως η Γερμανία, οι ΗΠΑ, η Αυστραλία, ο Καναδάς, το Βέλγιο, αλλά και χώρες όπως το Ιράκ (λόγω του Κουρδικού πληθυσμού), η Βουλγαρία και το Ισραήλ. Κλειδί για την επέκταση και διεύρυνση του εξαγωγικού αποτυπώματος είναι η ποιότητα».

Αποστάγματα σε πρώτο πλάνο
Την αυξανόμενη δυναμική της κατηγορίας απέδειξε και η εκδήλωση γευστικής δοκιμής ελληνικών αποσταγμάτων και ηδύποτων «Ελληνικό Απόσταγμα», η οποία επαναλήφθηκε φέτος για 4η φορά, στις 21 Ιανουαρίου 2018 στην Αίγλη Ζαππείου, από τη Vinetum. Στο «Ελληνικό Απόσταγμα» συμμετείχαν 25 ελληνικές ποτοποιίες.

Πηγή

To Top