ΔΙΑΦΟΡΑ

Κανένα κρασί πλέον δεν θα μπορεί να κρύψει την… ταυτότητά του

Share

ΤΑΝΙΑ ΓΕΩΡΓΙΟΠΟΥΛΟΥ

Μπροστά στα έκπληκτα μάτια των υπόλοιπων συνδαιτυμόνων, ο πρόεδρος της Συνεταιριστικής Οινοποιίας Ηπείρου ΖΟΙΝΟΣ Α.Ε. και πρώην υφυπουργός Γεωργίας Ευάγγελος Αργύρης έστρεψε το κινητό του στο μπουκάλι του κρασιού που έφτασε στο τραπέζι και το φωτογράφισε. Δευτερόλεπτα αργότερα ανασηκώνοντας το βλέμμα από την οθόνη του κινητού του στράφηκε στον οινοποιό Γιάννη Βογιατζή που καθόταν απέναντί του. «Σε λογική τιμή πουλάς το κρασί σου», του χαμογέλασε με νόημα. «Από τότε που έμαθες αυτή την εφαρμογή, μας έχεις τρελάνει», απαντά ο οινοποιός. «Αυτό το app έχει ανατρέψει τα δεδομένα στην αγορά κρασιού», συμπληρώνει. «Για να κάνεις εξαγωγές κρασιού πρέπει να έχεις καλές κριτικές από οινοκριτικούς σε διεθνή περιοδικά κύρους ή να έχεις κερδίσει βραβεία. Είναι απαραίτητα διαβατήρια για τη διεθνή αγορά. Το vivino, όμως, μπορεί να αλλάξει δραστικά τα δεδομένα, εφόσον τη “βαθμολογία” ενός κρασιού τη διαμορφώνουν οι καταναλωτές από όλο τον κόσμο. Η δύναμη περνάει από τους ειδικούς στην κοινότητα των καταναλωτών».

Το vivino δημιουργήθηκε το 2009 στην Κοπεγχάγη, όταν ο Heini Zachariassen ανακαλύπτοντας πόσο δύσκολο είναι να εντοπίσεις πληροφορίες για ένα συγκεκριμένο μπουκάλι κρασί αν δεν είσαι οινολόγος ή ο ειδήμων Τζέιμς Μποντ, αποφάσισε να δημιουργήσει μια βάση δεδομένων με πληροφορίες για το εμφιαλωμένο κρασί. Με τη συνεργασία του Theis Sondergaard, όπως ο ίδιος ο Heini Zachariassen, σήμερα CEO της vivino, εξιστορεί σε μια συνέντευξη, έφτιαξαν ένα εργαλείο ώστε οι λάτρεις του κρασιού να μπορούν άμεσα να μάθουν όλες τις πληροφορίες που θέλουν για το κάθε κρασί που βρίσκεται στην κάβα, στο σούπερ μάρκετ ή στον κατάλογο του εστιατορίου, από τη γεύση έως τη «λογική» τιμή πώλησης. Το vivino βγήκε στον αέρα τον Απρίλιο του 2012 και από τότε περιέχει πληροφορίες για 4 εκατομμύρια κρασιά, έχει 23 εκατομμύρια συνδρομητές και «λειτουργεί» σε 11 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

«Είκοσι πέντε εκατομμύρια άνθρωποι σε βοηθούν να διαλέξεις την επόμενη φιάλη κρασί που θα γευθείς», είναι το μήνυμα του συγκεκριμένου app προς το κοινό, που βέβαια στην πράξη αποδυναμώνει την παντοδυναμία των ειδικών που κατευθύνουν την αγορά του κρασιού παγκοσμίως. Η εφαρμογή είναι απλή και εξαιρετικά εύχρηστη: αρκεί να φωτογραφίσεις την ετικέτα ενός κρασιού με το κινητό σου, να τη σκανάρεις και μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα μπορείς να γνωρίζεις τα πάντα για το συγκεκριμένο κρασί. Από τις ποικιλίες που περιέχει και τον τόπο που παράγεται, για να κάνεις εντύπωση στην παρέα, έως περισσότερο πρακτικά στοιχεία, όπως, για παράδειγμα, η τιμή πώλησης του συγκεκριμένου κρασιού στη λιανική. Είναι γνωστό ότι τα εστιατόρια έχουν τη δυνατότητα να χρεώσουν ένα κρασί όσο θέλουν, όμως γνωρίζοντας την τιμή στο ράφι μπορεί ο επίδοξος καταναλωτής να αποφασίσει αν αξίζει το επιπλέον κόστος στο εστιατόριο. Παράλληλα, το vivino προσφέρει εναλλακτικές λύσεις κρασιού στο ίδιο περίπου κόστος και με τα ίδια γευστικά χαρακτηριστικά και βέβαια τη δυνατότητα άμεσης παραγγελίας, συχνά με έκπτωση. Η επιλογή συγκεκριμένων κρασιών από κάθε χρήστη δίνει στην εφαρμογή τη δυνατότητα να δημιουργήσει ένα οινογευστικό προφίλ και να σου προτείνει συγκεκριμένα κρασιά από όλες τις χώρες του κόσμου.

Μέσα από το συγκεκριμένο app έχει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα δημιουργηθεί η μεγαλύτερη κοινότητα οινόφιλων παγκοσμίως, φίλοι του κρασιού που συμβουλεύουν ο ένας τον άλλο, χωρίς την παρεμβολή κανενός γευσιγνώστη και ειδικού.

Κάπως έτσι ένας οινοποιός στην Ελλάδα μπορεί να διαβάσει κριτικές κοινού από όλο τον κόσμο αλλά και ένας κοινός θνητός χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις για το κρασί να ανακαλύψει τι του αρέσει.

Πηγή

To Top